In de eerste plaats kunt u bij ons terecht voor schaakmateriaal. Alvast een goede aanzet om de jonge schakertjes in een vrij moment op ‘echte’ borden te laten schaken.
Om de vaardigheden van de leerlingen efficiënt te ontwikkelen is een doordachte methode natuurlijk aangewezen. Zo’n methode is de ‘stappenmethode’: ze is bijzonder goed uitgewerkt, de handleiding is enorm efficiënt en de werkboekjes heel handig.
Vindt u geen bekwame trainers, contacteer ons dan. Wij zoeken dan uit of er in uw buurt geen schaakinstructeur woont, die een opleiding heeft genoten bij de Vlaamse Schaakfederatie en die zich eventueel kan vrijmaken om bij u les te komen geven.
De schaaklessen kunnen na de schooluren plaatsvinden, maar ook crea-momenten lijken ons uitermate geschikt, zeker voor basisscholen. In de kleuterscholen kan zelfs aan een ’totaalproject’ worden gedacht.
U kunt het schaken anders ook gebruiken om de lessen te differentiëren. De schaakinstructeur geeft les aan een groepje (sterkere, hoogbegaafde?) leerlingen, zodat de leerkrachten extra tijd kunnen steken in de zwakkere leerlingen. Of omgekeerd: waarom de zwakkeren niet laten schaken, zodat ze denkprocessen al spelend aangeleerd krijgen?
Bent u geïnteresseerd of heeft u nog vragen, aarzel niet om ons te contacteren.